/2021.08.20/: Фэйсбүүк компани 2030 он гэхэд "усанд ээлтэй" болох төлөвлөгөөтэй байгаагаа зарлаж, өнгөрсөн хугацаанд компаний хэрэглэснээс илүү их усыг сэргээнэ гэж мэдэгдэв.
Тус компани нь дэлхийн хамгийн том технологийн компаниудын хоорондох тэмцлийг үргэлжлүүлж байна.Учир нь тэд нүүрстөрөгчийн саармагжуулалтыг бий болгохын төлөө өрсөлдөж, үйлчлүүлэгчдийнхээ ялгаруулж буй хорт утааг болон өөрсдийн үйл ажиллагааны улмаас ялгарах бүх нүүрстөрөгчийг арилгахаар төлөвлөж байна.
"Фэйсбүүк компани нь үйл ажиллагаа явуулж буй орон нутгийнхаа усны нөөцийг ашиглахдаа хариуцлагатай удирдахыг үргэлж хичээдэг байсан" гэж Фэйсбүүк компаний усны тогтвортой байдлын хэлтэсийн удирдагч Сильвиа Ли хэлэв.
2030 он гэхэд усанд ээлтэй компани болно гэж амлаж байгаа бөгөөд ингэснээр бид хэрэглэснээсээ илүү их усыг сэргээнэ гэсэн үг юм.
Олон технологийн компаниудын нэгэн адил Фэйсбүүк компаний усны хэрэглээ асар их бөгөөд энэ нь өгөгдлийн төвүүдийг хөргөхөд гол үүрэг гүйцэтгэдэг юм.
Жишээлбэл, АНУ-ын Альбукерке хотод байдаг фэйсбүүк мэдээллийн төв нь жилд 0.5 тэрбум гаруй литр ус ашиглах эрхтэй байдаг бөгөөд тус компани өргөтгөл хийх нь орон нутгийн фермерүүд, бизнес эрхлэгчидийн үйл ажиллагаанд сөргөөр нөлөөлөх вий гэж санаа зовдог байна.
Фэйсбүүк компани нь мэдээллийн төвүүдийг хөргөх, чийгшүүлэх шинэ технологийг бий болгох замаар ачааллыг бууруулах ажлыг аль хэдийн эхлүүлсэн гэж мэдэгджээ. Эдгээр нь усны үр ашгийг "үйлдвэрлэлийн стандарттай харьцуулахад" 80% -иар нэмэгдүүлсэн. Гэхдээ усны эерэг хандлагад шинэ түлхэц болохын тулд усны хангалт муутай бүс нутагт усыг сэргээн засварлах төслүүд дээр ажиллах ажээ.
Нью Мексико, Калифорниа, Юта зэрэг Америкийн 6 мужид жилд 850 сая гаруй галлон ус дүүргэх төслүүдэд хэдийнээ хөрөнгө оруулалт хийсэн гэж тус байгууллага мэдэгджээ. Цаашид Ирланд, Сингапур, Энэтхэг, Их Британи, Мексикийг хамруулах ажлыг өргөжүүлэхээр төлөвлөж байна.
Дэлхийн нөөцийн хүрээлэнгээс "Фэйсбүүкийн усны зорилго нь ашигласан усыг сэргээх зорилтод чиглэсэн тэргүүлэх туршлагыг харуулж улмаар илүү олон компани, үйлдвэрүүд энэ үлгэр жишээг дагаж, улам бүр тодорхойгүй ирээдүйд бэлэн байхын тулд ирээдүй рүү чиглэсэн зорилтуудыг тавих хэрэгтэй байна" гэж мэдэгджээ.
Фэйсбүүк 4-р сард бохирдолгүй ялгаруулалтыг амжилттай хийснээ зарласны дараа 2030 он гэхэд бүх нийлүүлэлтийн сүлжээгээрээ бохирдолгүй ус ялгаруулах зорилтоо биелүүлэх замыг нээж өгсөн юм. Энэ амбицтай зорилт нь дэлхийн стандартад маш хурдацтай нэвтэрч байна.
Apple компани 2030 он гэхэд нүүрстөрөгчийн саармагжуулах зорилгоо тавьж, өөрсдийн болон нийлүүлэгчдийн, тэр байтугай бүтээгдэхүүн хэрэглэгчдийн гэрт ялгарахгүй болгоно гэсэн бол өнгөрсөн онд Майкрософт 2050 он гэхэд ялгаруулж байсан бүх нүүрстөрөгчөө устгана гэж амласан байна.
Эх сурвалж: theguardian.com